Monday 13 August 2012

Helsingfors 13.8.2012

Helsingfors 13.8.2012
jag undrar om någon har sjungit dig lovsånger, eller skrivit dikter om dig. De ryska poeterna skrev alltid så övertygande passionerat om Moskva, St.Petersburg, Ryssland. Vem har skrivit om dig?
Himlen är blå idag. Jag vill gå runt lite efter kaffet, ta bilder. Svartvita. Underbara stad.
På färjan kände jag mig fet och ful. Jag undrar hur det kommer sig att man (eller rättare sagt, jag) alltid känner sig som en stor ballong på resa. Jag ser alla ärren, groparna, den vita mjölmassan. Och längst in i hjärnan, i en gömd hörna, väcks tankarna och tvivlen om huruvida jag någonsin kommer att räcka till. Kommer någon någonsin att se på mig, le åt mig och se världens vackraste människa? Kommer jag att få älska någon så mycket att det gör ont, få dem att skratta, trösta då det behövs? Ta med honom på äventyr och bara vara?

No comments:

Post a Comment